III. La convivencialidad ( Ivan Illich )


Hemen Ivan Illichen hirugarren kapituluaren inguruan hitz egingo dut. Kapitulu honen izenburua        " La convivencialidad " da.

Kapitulu honetan hasieratik hitz egiten du eskolaren inguruan. Eskola mito-poetiko bat dela dio, bertan askatasuna galtzen dugulako.Egoera honi irtenbidea bilatzeko irudimen sortzailea erabili behar da eta alternatiba bezala homeschooling delakoa proposatzen du. Honetaz gain deseskolarizazioak dakarrenaren inguruan hau esaten du:

  • Eskolak sortu dituen gizarte irudimenaren inertziekin apurtzea
  • Hezkuntza instituzio berriak sortzea ( Eskolei alternatibak bilatzea )
  • Apurtzea instituzioekin erabaki politiko bat hartzea ekarriko zuen. Leku hauek erabiltzea "espacios de adiestramiento" bezala. Eta galdera bat botatzen du , teknologia beharrezkoa al da?

Geroago bizikidetasun printzipioaren inguruan hitz egiten du. Honetarako gizartea bereraikitzea beharrezkoa da, inbertsio batetik hasita. Hau burutzeko beste método batzuk imaginatu behar dira menpekoak ( teknologia ) eta ez menpekoak (erlazioa sortzeko banakakoarekin ).

Illichek bi harreman mota identifikatzen ditu: autonomoa ( autogobernua ) eta heteronomoa ( egitura bertikalak ). Ekoizpen heteronomoaren inguruan ere hitz egiten du esanez, eskola aldatu egin behar dela eta lehenengo kapituluan esaten duen bezala eskola publikoak proposatzen ditu. Bestalde, ekoizpenaren modu heteronomoaren suntzitzaileei buruz ere hitz egiten du. Bi neurri aipatzen ditu: 
Instituzio industrialei mugak jartzea eta autonomiaren mesedeetan egiten duten balioak.


Artikulu hau idazteko falta zitzaizkidan zenbait ideia Jose Victor Garciaren blogetik hartu ditut, hemen jarraian bere blogaren esteka uzten dizuet guztiz gomendatzen dizuet: 

josevididaktika.blogspot.com 

Comentarios

Entradas populares de este blog

INTERSEKZIONALITATEA ( KARTOGRAFIA )

Curriculum Ezkutua

KONPETENTZIAK ( Sacristan eta Jose Moya )